11.12.2017

 

"ВЧІТЬ ДІТЕЙ МАЛЮВАТИ"

 

У навчанні малюванню дітям легше дається дія з пензликом. Олівець слід пропонувати тоді, коли діти навчаються легко і вільно малювати.

Для малювання дітям даються гуаш та м'який пензлик № 8-12, або м'які олівці. Розмір, форма та колір паперу залежить від теми. Протягом року діти застосовують 4 основних кольори та білий (сніг).

На одному занятті малюють тільки однією фарбою (до кінця року). Але на одному столі може бути і дві фарби — одній дитині одного кольору, другій — іншого.

Вибір кольору залежить від теми.

Паралельно з фарбами на якомусь занятті, коли сформується специфічне ставлення до пензля, дається олівець. Краще навчання малювання починати з вертикальних ліній далі — так як фар­бами, зважаючи на тему.

 

 Орієнтована послідовність занять з малювання:

 

1. Ознайомлення з матеріалом, йо­го властивостями

Перші спроби дітей самостійно малю­вати.

Познайомити дітей з властивостями матеріалу (пензлик, вмочений у фарбу, залишає слід). Продовжувати вчити й показувати у намальованому знайомі предмети. Розвивати мілкі групи м'язів. Виховувати інтерес, бажання. Вихову­вати акуратність.

2.Мазки (плями) та штрихи

Вчити прикладати пензель плиском, ритмічно наносити плями (після 3-5 занять - штрихи олівцем), пов'язуючи свої дії з відтворенням образу. Вчити розміщувати малюнок по всьому листу.

3.Горизонтальні лінії

Підготовчий етап. Вчити дітей вести пензлик плиском в різних напрямках.

Вчити дітей вести пензель плиском горизонтально зліва направо, орієнтуватися на додаткові деталі (виконані аплікацією чи намальовані, наприклад, зображення автомобілів).

4. Перетинання вертикальних та го­ризонтальних ліній

Учити дітей перетинати лінії, намагаючись розміщувати вертикальні і горизонтальні лінії на однаковій відстані.

5. Хвиляста лінія

Учити дітей вести хвилясту лінію, не відриваючи руки. Розвивати кисть руки.

6. Круг

Учити дітей малювати круг від центра, повертаючи пензель навколо своєї осі.

 

7. Час від часу слід проводити заняття на вільну тему. Але робити це треба не частіше ніж через 2 прийоми малювання, щоб сформувати специфічні інтереси до предмета зображувальної діяльності. Періодично слід проводити заняття, які об'єднувалися б між собою однією загальною темою, але кожне мало б свою тему.

8. Поряд   із   заняттям   на   спільну діяльність вихователя й дитини можна рекомендувати   виконання  колективних робіт — на великому аркуші.

 

Домашній майстер

 

Давні художники за багато років до нас малювали Фарбами. Отримуючи їх від природи, вони намагалися надати своїм фарбам  більше яскравості та стійкості. Кожен художник мав свій секрет виготовлення фарб, який зберігав у великій таємниці. Але з часом люди дізналися  давні   історії  виникнення різних фарб.  

Ось, наприклад, історія знаменитого пурпурового або багряного кольору. Дорогий одяг пурпурових кольорів но­сили як ознаку розкоші і величності тільки найбагатші люди. Пурпурова фарба коштувала дуже дорого. її видобували з величезним трудом з черепашок середземноморських     слимаків - багрянок. Від стародавніх фарб зберегли­ся лише звучні назви та історії їх появи.

Ось, наприклад, один із відтинків темно-синього кольору носить назву індиго. Батьківщина фарби — Індія. Тривалий         час ніхто не знав таємницю її виготовлення. Лише з часом стало відомо, що           індиго - фарба рослинного походження. Її  отримують із листя тропічного куща, який росте в багатьох країнах. Тканини забарвлені індиго, знаходили ще в гробницях  фараонів   Стародавнього Єгипту. В ті давні часи користувалися природними фарбами тому що природа найщедріша на кольори.

 

                                                           Декілька порад щодо малювання 

 

Як правило, для малювання ми вико­ристовуємо анілінові, темперні або мас­ляні фарби, а також пензлі з волосся та щетини. Волосяні пензлі виготовляють­ся з хутра тварин, наприклад, коров'ячо­го, бобрового, верблюжого, білячого то­що. Вони бувають круглими та плоски­ми і пасують до роботи з аквареллю чи темперою. Пензлі з свинячої та борсучої щетини використовують насамперед при роботі масляними фарбами.

Ми розрізнюємо фарби мінерально­го, рослинного та тваринного походження, а також фарби, отримані хіміч­ним шляхом. Кольори поділяються на теплі, холодні та нейтральні.

Холодні кольори — синій, синьо-зе­лений і фіолетово-коричневий. Прикордонні кольори — вони викликають відчуття легкого тепла — жовто-зеле­ний та пурпурово-фіолетовий. До нейтральних кольорів належать білий, чорний, срібний та золотий.

Ці особливості кольорів використову­ються у живопису, їх просторова взаємодія враховується при оформ­ленні інтер'єрів.

В залежності від виду фарб та техніки ми розрізняємо малюнки аквареллю, темперою, аніліновими, плакатними, клейовими фарбами, малюнок на крох­мальній поверхні, гуаш, батик на воску, живопис маслом тощо.

Дощ, який затягнувся на декілька днів дозволить нам зайнятися й іншими видами прикладного мистецтва, які відрізняються одна від одної ма­теріалом, технікою та методом роботи. Ми використовуємо той матеріал, який маємо, наприклад, деревину, ме­тал, текстиль, природний матеріал, папір тощо. Наведені приклади не тре­ба розуміти як зразок для копіювання. Це швидше імпульс для вашої фантазії, самостійних нових ідей.

 

                                                                     Коли надворі негода.

 

Коли ми говоримо про образотворче мистецтво, ми маємо на увазі графіку, живопис, скульптуру та архітектуру. Живопис, тобто зображення фарбами, малюнок і графіка надають нам великі можливості розвити художні здібності дітей. Працюючи з групою дітей молод­ше 10 років, потрібно зосередитись на найпростіших живописних техніках, а теми добирати такі, щоб були близьки­ми та зрозумілими дітям. Для старших вікових груп правильніше добирати те­ми і техніку складнішу, намагаючись використовувати при цьому практичну ро­боту дітей.

 

Якщо ми доберемо правильний ме­тод викладання, діти зможуть засвоїти цілий ряд нових навичок, закріпити зо­рову пам'ять, навчитися помічати ко­льори та форми навколишнього світу. В результаті вони намагатимуться втіли­ти і своє особисте бачення. Треба підтримувати прагнення дітей не тільки малювати з натури, але й зображувати їх особисті фантазії.

Телефон: ( 0251)  5-33-56

Адреса :  63640

           с. Семенівка

вул. Центральна, буд. 32

Шевченківського району

          Харківської області

 

e-mail:  lengrin@ukr.net

Сайт: http://guravlik2006.jimdo.com