13.11.2017

Консультація для батьків 

Вплив інформаційного простору

на особистість дитини

Відомо, що провідні особистісні риси формуються протягом перших п’яти років.

Микола Амосов в своїх педагогічних роздумах «Здоров’я і щастя дитини» наводить спосіб визначення рівня свідомості, моральної вихованості малюка за визнанням ним типу авторитету:

     1.     Якщо сприймає силу як єдиний можливий авторитет, то рівень, на жаль, найнищий – примітивний, тваринний

      2.     Найвища стадія – визнання авторитету інтелекту, духовності, це здатність цінувати найвищі цінності – доброту, людяність, щирість.

Замислимось, які особистісні цінності переважають сьогодні? Які чинники впливають? Якийінформаційний простір навколо нас та - особливо - наших дітей:

Попри заборону до 22 год., ефірний час заповнений бойовиками зі сценами кровопролиття, бійок, насилля, улюблені кіногерої (Шварценеггер, Сталлоне, Ван Дам і т.інш.) – костоломи, жорстокість стає стереотипом нашого часу, а скромність - пороком

Цікавою розвагою - навіть дитячою! - стали фільми жахів, де за «героїв» огидні монстри...

Сміємось над грубими кінокомедіями, де треба веселитися, коли людина падає, страждає, потрапляючи у прикрі ситуації...

А ще секс – фактично порнографія 24 години на добу за склом...

Цікава інформаційна тематика дитячих мультфільмів – безглуздо бігати один за одним, бити по голові молотком і праскою, а герої просто вражають потворними квадратними обличчями, пустим, бездумним виразом очей, позбівлені будь-якої особистості...

Існують же високохудожні дитячі фільми, добрі, веселі мультфільми, то хто і чому ж нашім дітям пропонує найгірше?

Нині фактично немає дитячої мелодійної пісні, сучасної тематики, яку б діти могли співати без музичного супроводу, народні їм не відомі, бо не звучать в ефірі (не формат), за опитуваннями - діти з 3-х річного віку повторюють репертуар «попсових, шансонних зірок» - той, що запам’ятали з відео кліпів про повій, зеків, злодіїв, наркоманів.

Аналізуючи історію: греки досконало вивчили вплив музики на формування дитячої особистості, людського характеру і плекали естета, тонку, чутливу натуру, а спартанці ж, аби культивувати в серцях хлопчиків жорстокість, обмежували музичне виховання монотонними військовими маршами, у музичних інструментів- кифар мінімальна кількість струн, для примітивності, грубості.

У 80-х роках ХХ ст. фізіологи визнали, що інформаційний вплив поп- і рок-ритмів на здоров’я шкідливий, порушується обмін речовин, підвищується тиск, збивається серцевий ритм, виснажується нервова система, і жодних висновків – «кислотні» й «металеві» ритми заполонили ефір, народна та класична музика були штучно витіснені.

Чи правомірне виправдання? – Народ осучаснився! Відомо ж, у цивілізованих країнах телебачення транслює 100-годинні цикли концертів і лекцій про класичну музику, а нас примусово заганяють на «дно» світової культури.

Хто поставить під сумнів освітнє значення книги? Та попри здоровий глузд, держава не забезпечує своїх дітей - маленьких громадян - гарними, цікавими дитячими книжками. Книжкові розкладки заповнені страшилками, дитячими детективами, непотрібом-коміксами. Це низького ґатунку модні одноденки, так з дитинства формується читацька невибагливість.

А "дитячі" іграшки – озброєні роботи, монстри, розлючені динозаври, усміхнені скелети, дивлячись на м’які іграшки, сумніваєшься, це пес чи ведмедик, це заздалегідь запрограмовує сюжет і характер ігор, особливо беззахисні діти - в суцільному негативному негативному полі, яка ціні нерозбірливого оточення – за рік у Києві до кримінальної відповідальності притягнуто 1300 неповнолітніх.

Є, звичайно, і добрі, корисні дитячі розвивальні ігри, фільмі, книги, але вони губляться в навалі потворної, неякісної продукції.

Від народження діти не володіють здатністю критично мислити, це формується тривалий період, з досвідом, з формуванням особистості. Все, що оточує сприймається як норма!

60% дітей не боїться ні власної, ні чужої смерті, вважають «розбірки» звичною нормою життя , як і бійку, виявляють епізодичні напади жорстокості

Вихід – максимум критичності при доборі книг, фільмів, іграшок, створення позитивногоінформаційного мікропростору дитини - класична дитяча література, естетичні, розвивальні ігри, бесіди до і після перегляду фільмів, порівняльний аналіз якісних і низькопробних передач, розглядання репродукцій картин, відвідування музеїв, виставок, без примусу – більше шкоди, ніж користі

Згадати про етнотрадиції українців (натуральні матеріали, сюжети ігор, казки із уст в уста, багатопоколінні сім’ї, допомога по господарству, шанування свят, віри).

 

Пам’ятати, попри негаразди про духовність, про те, що аморальність у поєднанні з технічним прогресом здатна призвести до занепаду навіть найсильнішу, найрозвиненішу країну.

Вплив ЗМІ на свідомість людей

 Вплив ЗМІ на свідомість людей мало хто розуміє - повідомлення про катастрофи, трагедії, фільму на цю тематику поглиблюють уявлення людей про суцільне зло і породжують нові трагедії. Інформаційний тиск напруження, бездуховності шляхом негативних деструктивних повідомлень суттєво впливає на думку та поведінку людей. Така інформація діє поступово через генетичні канали, моделює поведінку, досягаючи критичної маси «розморожує» глибинні інстинкти, потяги асоціальної поведінки.

Навіювання ("внушаемость" - рос.) словесним впливом діє на кожного. Якщо більша частина населення очікує економічних труднощів, катастроф, це дійсно призведе до депрессії. Ось чому прогнози про інфляції, хвороби, безробіття часто справджуються, налаштування на бідність – прямий шлях до зубожіння.

Один пікантний факт нещодавно дослідили вчені – чоловіки, зловживаючи ТВ втрачають чоловічі гормони, отже ТВ – справжній вбивця кохання й нащадків.

Пам'ятайте, в слові велика сила, вся мудрість та досвід в заповідях :

"Що посієш – те й пожнеш."                           

"Не суди – не судимим будеш."

"Полюби ближнього як самого себе."           

"За всяке «праздне» слово людина відповість."

Якщо відчуєте в себе чи інших зловживання слів з негативним змістом, заміняйте їх, бо вислови – «Я не можу, це неможливо, я втомилась, суцільні неприємності, жахливе самопочуття» – негативно впливають на свідомість і підсвідомість, незалежно від ступені серйозності вимовляння слів, притягують неприємності, хвороби.

Почувши історію з негативним змістом, не розповідайте її іншим, не доповнюйте драматизмом, а викресліть, забудьте про неї. А от оптимістичною новиною поділіться з усіма.

Вживаючи бездумно «але» порушуються всі збудовані комунікації :
«все це правда, але…» свідчить, що ця правда нікому не потрібна, ставиться під сумнів все сказане раніше (краще говорити «і» ). Сумніви – головний ворог впевненості.

Особливості перегляду телевізора

   1.     Діти можуть дивитися ТВ не більше 1,5 години на день, з перервами

   2.     Слідкувати за такими вимогами

   3.     Дивитися тільки сидячи

   4.     Відстань від екрана не менше 3-х метрів

   5.     Тип ТВ (плаский, плазмовий) на дозволений час не впливає

Режим роботи з комп’ютером

   1.     Працювати не більше 30 хв. на день з перервами

 

   2.     Слідкувати за яскравістю екрана, освітленням робочого місця.

Телефон: ( 0251)  5-33-56

Адреса :  63640

           с. Семенівка

вул. Центральна, буд. 32

Шевченківського району

          Харківської області

 

e-mail:  lengrin@ukr.net

Сайт: http://guravlik2006.jimdo.com